Veelgestelde vragen
Hoe werkt het huren van meubels?
Het is heel simpel. Je regelt jouw tijdelijke woninginrichting in slechts 3 eenvoudige stappen:
1. Laat ons jouw voorkeuren weten via het offerteaanvraagformulier en wij sturen jou op werkdagen binnen 24 uur ons vrijblijvend voorstel.
3. Als je akkoord gaat met de offerte, zullen we op een afgesproken locatie, datum en tijd leveren, monteren en stylen.
4. Na de huurperiode halen wij de meubels op een afgesproken datum op.
Kan ik beter huren of kopen?
Als je om wat voor reden dan ook (tijdelijk wonen, verkoop- of verhuurstyling, projectinrichting etc.), een tijdelijk interieur nodig hebt, loont het zich om te huren.
Je kunt meubels huren tegen scherpe tarieven en alles wordt voor je geregeld. Zelfs een inboedelverzekering is bij de prijs inbegrepen. We nemen alles uit handen. Geen gedoe met inkopen, montage, opslag of verhuizing, maar een turn-key oplevering. Als je op den duur toch besluit het meubilair te willen kopen, dan is dit zeker mogelijk.
Wat zijn de voordelen van huurmeubels?
Je kan meubels kopen of verhuizen maar er is een makkelijkere manier om een woning tijdelijk van meubels te voorzien. Er is niets eenvoudiger dan gewoon alleen jouw persoonlijke bezittingen mee te nemen.
• Scherpe tarieven
• Een hotelverblijf is niet nodig
• Korte levertijd
• Gebruiksklare oplevering
• Geen opslag nodig
• Geen verhuizing nodig
• Meteen intrekken in jouw nieuw ingerichte woning
• Bespaar jezelf een hoop tijd en moeite; wij regelen alles
• Flexibele huurperiodes
• Geen grote investering maar een all-in maandhuurbedrag
• Inboedelverzekering inbegrepen.
Wat zijn de nadelen van huurmeubels?
Het huren van meubels kent vele voordelen en talloze toepassingen. Je zou de zorgplicht echter als een nadeel kunnen ervaren. Het gehuurde interieur blijft immers ons eigendom, maar jij als huurder bent verantwoordelijk voor wat ermee gebeurt. Je wordt geacht het gehuurde niet op een andere manier te gebruiken dan het beoogde gebruik en het redelijkerwijs voorzienbare verkeerde gebruik.
Is meubelverhuur goed voor het milieu?
Ja, meubels huren is duurzaam. Meubelverhuur is immers een circulaire dienst; door alles wat opnieuw inzetbaar is te hergebruiken, minimaliseren we onze ecologische voetafdruk.
Wie komen in aanmerking voor meubelverhuur?
Bijna iedereen komt in aanmerking voor meubelhuur. Wij werken samen met zowel particulieren als (inter)nationale bedrijven. Denk aan: arbeidsmigranten en hun werkgevers, ambassades en diplomaten, (verhuur)makelaars, (verkoop)stylisten, woningcorporaties, woningverkopers, eventorganisaties, topsporters en hun sportverenigingen, studenten en huisvestingsorganisaties, short stay aanbieders en projectontwikkelaars.
Wanneer kom ik (niet) in aanmerking voor meubelverhuur?
De door ons aangeboden service start vaak bij een basispakket bestaande uit minimaal een bankstel, een salontafel, een vloerkleed, een eethoek, een televisiemeubel, een tweepersoonsbed, verlichting en een decoratiepakket.
Het is ook mogelijk een of enkele meubelstukken te huren. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Je komt in aanmerking voor meubelverhuur bij een huurperiode al vanaf 1 dag, tot zolang je wenst te huren.
Hoe lang mag ik meubels huren?
Huur vanaf minimaal 1 dag, tot zolang je wenst.
Kan ik slechts een enkel meubelstuk huren?
Soms. In sommige gevallen is het mogelijk om één meubelstuk te huren. Het huren van een enkel meubelstuk is echter niet altijd rendabel; kopen is in zulke gevallen vaak voordeliger.
We bespreken graag de mogelijkheden en zullen hierin altijd eerlijk advies geven.
Doorgaans bestaat het minimale uit een basispakket of meubels ter waarde van het basispakket. De inhoud van een basispakket vind je in het offerteaanvraagformulier.
Wat zit er in een kant-en-klaar pakket?
Je hebt de keuze uit drie pakketten: Basis, Basis Plus of Compleet. De exacte inhoud ervan bekijk je op de offertepagina. Is dit niet wat je zoekt, dan kun je ook zelf een interieur samenstellen.
Verhuren jullie nieuwe of gebruikte meubels?
Beide. In het kader van duurzaamheid zullen we de meeste gebruikte artikelen opnieuw verhuren. Elk stuk is van hoogwaardige kwaliteit en verkeert in showroomstaat of heeft lichte gebruikssporen. Alles is vooraf grondig geïnspecteerd en gereinigd door professionals.
Hoe zorgen jullie dat alle meubels schoon zijn?
We gaan zorgvuldig te werk tijdens het schoonmaak- en inspectieproces: nadat de meubels terugkomen van een plaatsing, inspecteren en reinigen we ze grondig waarna we ze eventueel weer kunnen inzetten.
Kan ik ook meubelpakketten kopen?
Ja. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Wat voor meubels verhuren jullie?
Wij werken met duurzame meubels in verschillende stijlen, te weten: Trendy living, Urban Loft ,Hotel Chic en Basic Home. Mix & match is ook mogelijk. Daarbij heb je tevens de keuze uit een basic of een exclusieve uitvoering.
Je kan een keuze maken uit kant en klare pakketten of je kan zelf een pakket samenstellen. Zo heb je de basisbenodigdheden in huis voor een complete woninginrichting. Heb je iets anders in gedachten? Geen probleem: we gaan graag met je in gesprek.
Ik heb een specifieke interieurstijl in gedachten, kunnen jullie dit leveren?
In overleg is veel mogelijk. We verrichten met grote regelmaat maatwerk dus neem gerust contact op om jouw specifieke wensen te bespreken.
Leveren jullie ook huisraad?
Ja. Wij leveren alles van decoratie tot keukengerei. Bekijk alle mogelijkheden op de offertepagina.
Leveren jullie ook apparatuur?
Ja. Wij leveren ook (huishoudelijke) apparatuur van wasmachines en televisies tot waterkokers en strijkijzers. Bekijk alle mogelijkheden op de offertepagina.
Leveren jullie ook linnengoed?
Ja. Wij leveren ook woontextiel, van bedlinnen tot keukentextiel.
Leveren jullie ook tuinmeubels?
Ja. Wij leveren ook tuinmeubels.
Leveren jullie ook kantoormeubelen?
Wij leveren kantoorinrichting voor thuiswerkplekken. Denk hierbij aan een bureau, bureaustoel, bureaulamp en boekenkast.
Kunnen jullie ook voor de stoffering zorgen?
Wij kunnen desgewenst ook de stoffering, raam- en vloerbekleding verzorgen. Al onze diensten sluiten uiteraard perfect op elkaar aan, zodat je van een samenhangend interieur wordt voorzien.
Verkopen jullie ook meubels?
Ja. Het is mogelijk om direct, of na afloop van de huurperiode de meubels te kopen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Repareren jullie ook meubels?
Ons meubilair is degelijk, duurzaam en bestand tegen een stootje en geschikt voor verschillende toepassingen. Wij bieden daarom 100% servicegarantie op alle geleverde items tijdens de gehele huurperiode. Mocht er onverhoopt iets stuk gaan van wat je hebt gehuurd, neem dan contact met ons op. Wij kijken graag samen met jou naar een spoedige oplossing.
Wat maakt jullie service zo speciaal?
Wij gaan uit van persoonlijk contact en hechten veel waarde aan aandacht. Wij gaan graag met jou een samenwerking aan, denken mee en zijn service- en oplossingsgericht. Of je nou veel of weinig, lang of kort bij ons huurt: onze aandacht gaat uit naar jou. Wij ontzorgen je graag van A tot Z.
Is huurkoop ook mogelijk?
Ja. Bij lease betaal je een afgesproken bedrag per maand om de meubels te kunnen gebruiken en aan het einde van het afgesproken termijn zijn de meubels jouw bezit. Mits je natuurlijk iedere maand aan de financiële verplichtingen hebt voldaan.
Wat hebben jullie nodig om een offerte te kunnen maken?
Om je te kunnen helpen, moeten we in ieder geval een naam en e-mailadres hebben en moeten we weten wat je wilt huren en hoe lang je wilt huren.
Voor een offerte op maat willen we weten welke stijl je mooi vindt. Informatie over het afleveradres en eventuele bijzonderheden met betrekking tot de toegankelijkheid van het pand zou ook helpen.
Je mag ons ook een plattegrond, foto's of een video van het huis sturen.
Kan ik artikelen personaliseren?
Dat hangt ervan af. Als snelheid van belang is, leveren wij uit de voorraad in ons magazijn. Wij zullen dan ons best doen om je items aan te bieden zoveel mogelijk lijken op de gewenste items.
Bij een langere levertijd zijn sommige van onze artikelen personaliseerbaar. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Ik wil graag huren vooronbepaalde tijd, hoe werkt dat?
Samen zullen we toch een huurperiode af moeten spreken, omdat we onze huurprijs onder andere bepalen aan de hand van de huurperiode. Daarnaast kan het voor komen dat je toch vroegtijdig de overeenkomst wilt beëindigen waardoor wij genoodzaakt zijn de resterende huur in rekening te brengen. Dat zou natuurlijk jammer zijn.
Wat kost het huren van meubels?
Er is een inboedel voor vrijwel elk budget. De prijs is afhankelijk van verschillende factoren zoals de benodigde meubels, huurperiode, aantal bewoners, gekozen interieurstijl en gewenste uitvoering (standaard/exclusief), maar is altijd inclusief 1 maand huur, transport, styling, (de)montage en inboedelverzekering. Vraag voor een op maat gemaakte prijsindicatie een vrijblijvende offerte aan.
Voor verkoopstyling is er al een basispakket vanaf €1795,- incl. BTW.
Ik kan alleen een offerte aanvragen. Waarom kan ik mijn order niet meteen online afronden?
Elk interieur is maatwerk voor ons. Wanneer je akkoord gaat met de offerte, bevestig je dit via mail of telefoon met ons en stemmen we samen de overige details af.
Ik heb een vast budget. Kunnen jullie een daarop aangepast pakket bieden?
Er is een inboedel voor vrijwel elk budget. Wij helpen je graag verder. Bel of mail ons om jouw wensen en de mogelijkheden te bespreken.
Moet ik borg betalen?
Nee, je hoeft geen borg te betalen.
Moet ik een voorschot betalen?
Ja. Vóór levering brengen we de waarborgsom en de eerste maand huur in rekening.
Moet ik BTW betalen?
Als particulier betaal je altijd belasting over de geleverde meubels en diensten. Voor sommige diplomaten gelden echter uitzonderingen.
De kosten voor verkoopstyling vallen onder verkoopkosten. Deze kosten mag je aftrekken van de overwaarde. Omdat daardoor het bedrag waarover je hypotheekrente mag aftrekken stijgt, betaal je dan minder belasting.
Bedrijven kunnen aanspraak maken op teruggaaf van de in rekening gebrachte BTW.
Wat kost de bezorging?
Bij de overeengekomen huurprijs is het bezorgen en plaatsen van de meubels inbegrepen.
Wat kost de installatie?
Het installeren en monteren van de meubels is bij de overeengekomen huurprijs inbegrepen. Je betaalt niet extra voor montage of installatie.
Hoe verlopen de betalingen?
De betaling vindt meestal plaats via een maandelijkse factuur. Uiteraard is een maandelijkse automatische incassering ook mogelijk.
Krijg ik korting bij betaling van de totale huurprijs in één keer?
Ja. Bij betaling van de totale huurprijs in één keer passen we een betalingskorting van 5% toe op de totale huurprijs.
Kan ik korting krijgen als ik niet alles uit een pakket nodig heb?
Nee. Het minimale wat je kunt afnemen is het basispakket of meubels met de 'waarde' van het basispakket. Mochten in dat basispakket meubels zitten die je niet nodig hebt, dan bieden wij de mogelijkheid om een pakket samen te stellen waar de meubels in zitten die je wèl nodig hebt.
Waar kan ik terecht wanneer ik vragen heb over de rekening?
Bel of mail ons. We helpen je graag verder.
085 4894809
info@home-inspirations.nl
Ik ben diplomaat, is er diplomatenclausule?
Ja. Er is een diplomatenclausule die een vroegtijdige beëindiging van de huurovereenkomst mogelijk maakt bij vertrek naar het buitenland.
Kan ik aan het einde van de verhuurtermijn een aantal of zelfs alle items overkopen?
Wat leuk dat je zo tevreden bent! Ja dat kan. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Wat gebeurt er aan het einde van de huurperiode?
Je kunt kiezen uit verschillende opties:
• Je kunt de huurperiode verlengen
• Je kunt de meubels kopen
• Je bespreekt met ons een datum waarop we alles weer komen ophalen.
Kan ik mijn huurcontract verlengen?
Ja. Voor het einde van de huurperiode nemen wij contact op om een afhaling of verlenging van de overeenkomst te bespreken. In geval van verkoopstyling kunnen we daarbij in plaats van een maandtarief, een weektarief vastleggen.
Wat is de opzegtermijn?
Een overeenkomst wordt aangegaan voor een bepaalde duur. Een paar weken voor het einde van de huurperiode neemt jouw contactpersoon contact op om een het einde van de huurperiode te bespreken. Als je besluit de bestaande overeenkomst te verlengen, dan geldt een opzegtermijn van 1 maand.
Hoe zeg ik mijn contract op?
Wanneer je het contract op wilt zeggen, kun je contact opnemen met jouw contactpersoon.
Wat gebeurt er als ik onverwachts de huurtermijn vervroegd wil/moet beëindigen?
Neem hiervoor contact op met jouw contactpersoon. We bespreken dan de condities/gevolgen van het vervroegd opzeggen van de overeenkomst.
Er wonen meerdere mensen in één huis, hoeveel namen komen in het contract te staan?
We gaan de overeenkomst aan met 1 persoon of bedrijf.
Iemand anders betaalt de maandelijkse huur voor mij. Welke naam moet in het contract staan?
De naam van de gebruiker komt in het contract te staan. Iemand anders kan de factuur betalen. In dat geval verzoeken we je dit door te geven aan jouw contactpersoon, zodat de factuur op de juiste naam komt te staan.
Zijn de meubels verzekerd?
Tijdens de gehele huurperiode bieden wij 100% servicegarantie op alle geleverde items. Een inboedelverzekering die schade aan de inboedel door brand, storm, water en inbraak dekt, is bij de overeengekomen huurprijs inbegrepen.
Wat kost de verzekering?
Bij de overeengekomen huurprijs is verzekering van de meubels inbegrepen.
Kan ik de verzekering opzeggen?
Nee. De inboedelverzekering is bij de huurprijs inbegrepen. Hoewel het niet wettelijk is verplicht achten wij het verstandig de inboedel te verzekeren tegen schade door brand, diefstal, water en storm.
Zijn er beperkingen op het gebruik of de verplaatsing van het meubilair?
Wij verwachten dat je het gehuurde alleen gebruikt zoals het bedoeld is. Je mag het meubilair verplaatsen, zolang dat op verantwoorde wijze gebeurt. Binnen die grenzen zijn er geen beperkingen.
Wat kost de bezorging?
Bij de overeengekomen huurprijs is bezorging van de meubels inbegrepen.
Hoe verloopt het leveringsproces?
Op de afgesproken datum leveren wij de aangevraagde meubels. Op locatie zetten wij de meubels op de juiste plek en laten wij alles gebruiksklaar achter.
Wat is de levertijd?
Dat is afhankelijk van een aantal factoren. In sommige gevallen kunnen wij uw woning binnen 48 uur al van een interieur voorzien. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Hoe lang duurt een plaatsing?
Afhankelijk van de grootte van de opdracht, kan het enkele uren tot een dag of -bij projecten- zelfs enkele dagen duren. Wij zullen dit altijd op voorhand met je bespreken.
Leveren jullie ook buiten kantooruren?
Nee. Wij leveren doorgaans op werkdagen vanaf 8:00 uur. Bevind jij je in een uitzonderlijke situatie? Laat het ons weten.
Kan ik mijn order zelf ophalen?
Nee. Wij leveren op de afgesproken datum, tijd en plaats met eigen vervoer en een eigen team van ervaren professionals. Wij nemen graag alles uit handen: bezorging en installatie zijn bij de overeengekomen huurprijs inbegrepen.
Hoe leveren jullie mijn order af?
We leveren al het meubilair en alle apparaten gebruiksklaar op.
Leveren jullie ook bij mij in de buurt?
Wij leveren door heel Nederland, België, Luxemburg en West-Duitsland en op aanvraag ook buiten deze grenzen.
Moet ik bij de levering aanwezig zijn?
Je hoeft niet persoonlijk aanwezig te zijn, maar we verwachten wel dat er iemand op locatie is om een sleutel te overhandigen of ons binnen te laten.
Huren jullie een verhuisbedrijf in?
Nee. Wij komen met eigen vervoer en een eigen team van ervaren professionals.
Hoe verloopt het pick-up proces?
Vóór afloop van de huurperiode nemen wij contact met je op om te bespreken wanneer de inventaris weer opgehaald kan worden. Mocht je ruim van tevoren al een gewenste datum in gedachten hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag tijdig.
Wat zijn de ophaalkosten?
De afvoer van de meubels is bij de overeengekomen huurprijs inbegrepen.
Wat als ik ontevreden ben met hetgeen geleverd is?
Mocht er onverhoopt iets niet aan jouw eisen voldoen, neem dan alstublieft contact met ons op. We zoeken graag naar een oplossing.
Kan ik een meubelstuk ruilen?
Mocht er onverhoopt iets niet naar tevredenheid zijn geleverd, dan bekijken we graag samen de mogelijkheden.
Wat als een door mij gekozen meubel op moment van levering niet beschikbaar is?
We beschikken over een ruime voorraad waardoor we direct een gelijkwaardig alternatief kunnen bieden.
Er is iets kapot, wat nu?
Ons meubilair is degelijk, bestand tegen een stootje en geschikt voor verschillende toepassingen. Wij bieden daarom 100% servicegarantie op alle geleverde items tijdens de gehele huurperiode. Mocht er onverhoopt iets stuk gaan, dan bekijken we graag samen de mogelijkheden.
Mijn bestek/servies is niet meer compleet, wat nu?
Wanneer de gebreken overeenkomen met het beoogde gebruik en het redelijkerwijs voorzienbare verkeerde gebruik, zullen wij dit niet met de borg verrekenen. Het kan immers voor komen dat er iets sneuvelt of weg raakt.
Eigenaren van vakantiewoningen raden we daarom aan op voorhand een extra keukeninventaris af te nemen van waaruit eventuele derving kan worden aangevuld.
Waar kan ik terecht met overige vragen?
Bel, WhatsApp of mail ons. We beantwoorden graag jouw vragen.
+31 (0)85 4894809
info@home-inspirations.nl
Je mag uiteraard ook onderstaand formulier invullen en dan nemen we op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.
Staat je vraag er niet tussen?
Gebruik onderstaand contactformulier